Tuesday, January 9, 2018

Mari bermula kembali

Look at the screenshot. Last post was 2014. Hiatus in 2015. And a draft in 2016. What the... *tepuk dahi sendiri. Dah 2018 kawan.

Hari kesembilan 2018

Di awal tahun 2018, menyaksikan kehilangan nota² pendek aku yg disimpan di dlm memori telefon ini. Curahan rasa dan puisi puitis yang aku karang. Manakan dpt rasa yg sama itu lagi. Mana mungkin aku karang kembali. Rasa itu takkan kembali.

Kemudian ada pula telangkai yg ingin menjodohkan aku. Dua. Namun telah ku tolak. Satu. Si dia tidak berminat. Belum bersedia barangkali. Aku juga bukanlah    calon yg sesuai. Masih banyak perlu diisi di dalam dada ini. Ilmu, iman dan taqwa. Jadi lupakan sekejap tentang jodoh.

Masih kekal berhubung dgn otaku itu. 13 tahun dan setia menunggu. Aku saja yg setia itu. Dia milik yg lain. Kami tak pernah bertemu. Sembang hanya di alam maya. Kali ini mengajakku ke Bangkok. Idea gila. Aku takkan ikut. Takkan. Walaupun hati kepingin sekali. Cukuplah. Kenapa aku selalu berharap dia memilihku? Sedangkan aku tahu itu semua hanya mimpi. Kenapa aku berharap dia mencariku? Sedangkan aku tahu itu semua tak mungkin berlaku.  Tapi aku masih berharap ada keajaiban terjadi. Ya Allah aturkan yg terbaik untukku.

No comments: